Samtal

Ett litet inlägg kan jag väl skriva så här på morgonkvisten nu när jag är uppe i rimlig tid och allt (för andra är kanske det är inte så tidigt men det beror på vad man jämför med...). Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva dock. Att jag börjar få lite kalla fötter inför min kommande Belgradvistelse kanske? Inte för att åka dit, det vill jag men för att jag måste ordna nåt att göra om dagarna när jag väl är där. Jag måste ringa  samtal, och jag som hatar det. Shit, det är verkligen en grej jag  måste komma över. Jag kommer aldrig få något jobb eller några chanser i livet om jag inte ens vågar ringa samtal. Jag måste kunna lära mig att ta ett nej men jag är verkligen livrädd för det. Då gör jag hellre ingenting och skjuter upp saker och ting i all evinnerlighet. Men samtidigt vill jag inte sitta hemma och hoppas att någon ska ringa med det där drömerbjudandet  ( och säga, "jag tänkte på dig för du är ju verkligen perfekt för det här jobbet!") för det kommer ju aldrig hända. Jag vet det, men ändå. Fattar ni?, Jag måste ringa samtal.

Ja ja, det där blir säkert bra. Nu måste jag nog börja göra mig i ordning för dagen. Finns risk att jag missar melodifestivalen ikväll men det överlever jag nog. Annars är det bara att se reprisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0