städ-maja

Egentligen kanske städ-fia låter bättre men jag heter ju Maja så. Jag är i alla fall städ-maja idag. Vi får släktingar på besök ikväll och eftersom mamma kommer hem sent är det jag som har ansvaret för att det ser snyggt ut här hemma.  Jag har precis tvättat skåpsluckorna i köket, jäklar vad grisiga de var. Man kan lika gärna bara måla över det. Eller riktigt så illa var det inte. Men det var så fint i julas kommer jag ihåg och redan nu är det smutsigt. Egentligen borde man tvätta det varje vecka, jag vet, men ingen i min familj är direkt pedant när det kommer till städning. För några år sedan brydde jag mig inte så mycket om hur det ser ut här hemma, men sedan jag fick en egen lägenhet var det helt annorlunda. Man mår mycket bättre om man har det snyggt omkring sig. Så bye,bye bloggen ! Nu ska städ-maja städa badrummet!

Förresten en sak till. Jag såg en tv-intervju med Linda Skugge för ett tag sen. Hon är ju öppet bakterienojig och anser att det är äckligt om man inte tvättar handfatet efter varje gång man tvättat händerna. Hon dammsuger dessutom huset varje dag! Så vad säger ni, gör ni det varje dag för att hålla damm och bakterier borta?

Kommentarer
Postat av: Magdalena

OMG! Linda Skugge har jag alltid haft svårt för, men jisses... det var väl lite överdrivet. Vi dammsuger förvisso alldeles för sällan (försöker få gjort det någon gång i veckan) men varje dag? Och det där med att tvätta handfatet varje gång man tvättat händerna?? Galet.

2008-02-13 @ 13:19:26
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja

Ja, det är helt klart överdrivet men det skulle samtidigt vara skönt att ha en sådan disciplin vad gäller städning.

Jag gillade Linda Skugge för hennes texter för några år sedan, tyckte hon kunde vara rätt rolig och lagom elak. Men numera tycker jag hon är en rätt jobbigt fördömande person.

2008-02-13 @ 14:01:19
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

absolut. Skulle gärna vara med deciplinerad när det gäller städning. Men man skulle ju vilja vara mer lagom. Fy vad jobbigt att vara så maniskt städtokig.

2008-02-14 @ 09:51:07
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0