Tips på musik

Jag har sett ett till avsnitt av Chuck och jag tyckte det var ännu bättre än piloten. Så som svar till Addspirit så tycker jag du ska börja titta.

Jag har under de senaste åren inte velat lyssna så mycket på musik men på sistone har jag fått tillbaks viljan att upptäcka nytt. Så jag tänkte be om tips om bra musik. Skriv en kommentar vettja!

För tillfället lyssnar jag på: Tegan and Sara, Rilo Kiley, Neko Case, The Killers, Pixies

Ganska mycket nordamerikanskt alltså. Men jag kan lyssna på allt möjligt i alla möjliga genrer (har dock aldrig fastnat så mycket för singer/songwriters. Föredrar lite rockigare band). Har någon lyssnat på death cab for cutie och bright eyes? Funderar på att kolla upp det.

Kommentarer
Postat av: Alissa

Du borde lyssna på deep purple!

2008-02-15 @ 10:47:49
Postat av: anna

ah okej då ska jag ge det en chans!

inte lyssnat på bloc party? älskar dom :) death cab är bra, men har aldrig riktigt fallit för dom sådär djupt som man vill. bright eyes är jäkligt bra. annars kanske kate bush? hon är härlig.

2008-02-15 @ 14:40:30
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Maja

Bloc Party har jag lyssnat en hel del på. Ett tag älskade jag dem men jag har tröttnat lite på det på sistone.

2008-02-15 @ 15:10:07
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: anna

aha okej. har du lyssnat på a weekend in the city? skivan som kom förra året. jag älskar den. annars kanske du gillar the kooks? är väl kanske iof lite mer gladpop. the libertines eller babyshambles? razorlight? jag har massa tips haha

2008-02-15 @ 15:42:27
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Maja

Jag gillar tips så det får du gärna komma med. Weekend
in the city är deras bästa skiva, tycker jag. Men jag tror jag mer gillar lite mer amerikansk musik än brittisk ofta. Av The kooks har jag gillat det jag hört, jag gillar gladpop. Bra melodier är det viktigaste för att jag ska gilla någon musik.

2008-02-15 @ 16:31:19
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0