tv-serier jag vill se!

Tänkte att jag skriver en lista över vilka tv-serie jag planerar att kolla upp i vår. Just nu är det bara Gossip girl och Damages som gäller på internetkanalen. Supernatural, House och Califronication kan jag se på tv i ett antal veckor till. Sedan när jag har mycket snabbare internet så tänkte jag kolla upp dessa serier:
1. Chuck. Verkar väldigt lovande, både drama och komedi och med en nörd (om jag fattat det rätt) med så det kan nog inte bli fel.
2. Battlestar galactica. Bara namnet får mig att vilja se det av någon anledning. Men jag tror att det ska vara rätt bra sci-fi så det ska i alla fall kollas upp. 
3. The Sarah Connor cronicles. Summer Glau från Firefly är med. Det är en tv-serie av Terminator-filmerna men ska tydligen vara bättre än filmerna som var mer action, eller? Jag har inte sett nån av filmerna, eller serien för den delen. 
4. Torchwood. En slags spin-off på Doctor Who och James Marsters ska vara med i säsong två och prata med brittisk accent. Det får jag ju bara inte missa.
5. Carnivále. En otroligt välgjord nedlagd serie från HBO som tydligen ska vara fantasiskt bra.

Var det inte fler? Twin Peaks har jag fortfarande inte sett, sedan kanske jag skulle fortsätta med Mad Men som jag redan påbörjat. Big Love har jag tänkt börja titta på också. Om strejken slutar snart är det fler serier som kommer komma på tal. Allra mest längtar jag efter Joss Whedons kommande (dessvärre på Fox, det är bara att be till gud att de inte lägger ner det efter bara några avsnitt) Dollhouse med Eliza Dushku i huvudrollen.

Är det fler tv-serier jag borde kolla upp, gamla som nya? Ge gärna tips!

Kommentarer
Postat av: anna

jag vill också se chuck! men har inte riktigt orkat ta mig tid till det än :)

2008-02-05 @ 21:18:35
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: anna

jag vet inte om du har sett på weeds, men jag har snart sett klart säsong 1 och jag gillar det verkligen :) av vad jag har hört så blir det bara bättre också.

2008-02-06 @ 10:21:43
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Jag har bara sett piloten men föll inte direkt för det. Det är dock längesen så jag kanske ska ge det en chans igen.

2008-02-06 @ 11:09:26
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: anna

jag föll inte heller direkt, långt ifrån. har sett fram till 1.07 nu och börjar verkligen gilla det =)
men det är jobbigt med såna serier som man liksom måste se flera avsnitt som inte är så bra bara för att komma in i det.

2008-02-06 @ 11:37:14
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

Weeds ska jag också ge en chans tänkte jag. har inte varit så sugen, men har hört av så många nu att den är bra så den är väl värd en andra chans. I övrigt så är Chuck guld så den ska ni verkligen se bägge 2. de andra har jag sett för lite av att uttala mig om. Twin peaks är helt fantastisk. Jag håller på att se om eftersom jag fick boxen i julklapp. Du kan kanske låna den när jag är klar? :)

2008-02-06 @ 13:54:54
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Ang Twin Peaks, det vore underbart att få låna den. Kanske till sommaren för jag ska ju iväg snart (troligtvis), Jag har Dexter säsong 1 och Wonderfalls hela serien om du vill låna. Samt Firefly om du inte redan har den.

2008-02-06 @ 15:30:05
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

Till sommaren blir ju bra. Och jag vill jättegärna låna alla 3! :D Dexter har jag försökt få ner, men hittar inga bra för de vill visst aldrig bli färdiga. Firefly har vi nedladdad förvisso så den kanske inte är någon mening, men Wonderfalls - jättegärna.

2008-02-07 @ 14:18:43
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0