Döden i form av en tenta

Rubriken är kanske lite väl dramatisk men jag är fruktansvärt stressad just nu. Jag har till och med stressymtom med darr i ögonen och magont. Vi fick våra tentafrågor idag till tentan nästa vecka ( vi får tio essäfrågor, sedan kommer två av dem på tentan). Vi har haft samma upplägg tidigare och det har funkat ganska bra, problemet den här gången var  att frågorna var 100 gånger så svåra och stora att det känns totalt övermäktigt. Jag var beredd att börja gråta när jag såg frågorna idag. Hur ska jag klara det här???? Jag vill inte behöva göra omtenta trots att jag inser att det naturligtvis inte är någon katastrof (egentligen). Men det känns så. Jag borde inte skriva här för jag har hur mycket som helst att göra. Problemet är bara att vissa av frågorna kändes jäkligt svåra att svara på också. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.
 I vilket fall som helst. Bloggen kommer säkert inte vara så aktiv den kommande veckan. Men det kan hända att jag tittar in för ett nytt klagomål igen.  

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Kram på dig Mogan. Lycka till och det kommer säkert gå jättebra. Och att inte lyckas är aldrig kul, men en omtenta är som du skriver ingen katastof om det inte skulle gå väl.

2008-01-09 @ 21:05:28
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Tack! Jag har jobbat idag men jag är trött som bara den. Jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska göra så gott jag kan och att inställa mig på att det kanske blir omtenta. Då har jag i alla fall mer tid på mig att förbereda mig.

2008-01-09 @ 21:17:00
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

Det är ju alltid bättre att förbereda sig på det värsta. Klarar du det då så blir du ju positivt överraskad. :)

2008-01-10 @ 08:40:42
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0