Filmfestival!

Istället för att skriva ytterligare ett "jag har tråååååkigt" -inlägg. Tänker jag nu skriva om nåt helt annat. Det är snart dags för filmestivalen i Göteborg!!! Bland det roligaste som händer i den här stan, helt klart, så här års. Jag har bara precis bläddrat genom programmet men redan hittat några filmer jag absolut vill se. Först en dokumentär om MIlosevic-rättegångarna. Jag försöker alltid se så många filmer från forna Jugoslavien som möjligt och den här gången verkar en del vara riktigt bra också. Belle epoque ska ha spelats in under 17 år!!! Det är klart att hade inte kriget kommit emellan så hade det nog inte tagit så lång tid. Det är en kostym film som utspelas kring skottet i Sarajevo, en så länge är det här enda måstet för mig.

Jens Jonsson som regisserade tv-serien Godmorgon alla barn kommer med en långfilm - Ping- pong kingen.  Det beskrivs som om " Sofia Coppola skulle åka till Norrland och spelat in mitt liv som hund". Låter lovande eller hur, men svenska filmer kan man alltid se vid ett senare tillfälle. Jag brukar försöka se filmer som jag inte annars skulle kunna få tag på. Lars and the real girl verkar riktigt bra också. Manusförfattaren är Nancy oliver har jobbat för Six feet under. Det ser jag som ett bra tecken. Ryan Gosling i huvudrollen.
 
Det här var bara ett axplock och jag har inte ens kollat igenom programmet ordentligt än. Wee, jag ser fram emot det. Den här gången kommer jag nog ha ganska mycket tid att gå på bio också, alla andra år har jag jobbat eller pluggat.  Visserligen ska jag flytta just de dagarna men det ska väl inte ta en hel vecka förhoppningvis. Får väl se hur många filmer jag har råd att gå på.   


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ja visst är det fantastiskt! :)

Lars and the real girl tänkte jag också försöka se. Elle epoque blev min make väldigt nyfiken på så den kanske vi ser tillsammans. Men det fanns så mycket jag ville se... har inte hunnit göra ett urval än.

2008-01-14 @ 12:44:39
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0