Galaxy Quest

Jag har sett en jätterolig film ikväll. Jag vet, jag skrev att jag var tvungen att göra en massa annat men jag diskade och pluggade lite faktiskt. Städa kan jag göra imorgon och jag har nog så jag kan koka gröt till frukost i alla fall.

Jag beställde den här filmen på dvd billigt helt på impuls (jag impulsköper aldrig annars men på internet går det visst bra) när jag läste att Enrico Colantino (Keith i VM) var med som rymdvarelse. Det handlar om ett gäng skådespelare från en nedlagd sci-fi serie (misstänkt likt Star Trek men jag är ingen trekker så kan inte påstå att jag vet vad jag talar om...) som blir tvungna att agera som sina karaktärer på riktigt när några rymdvarelser kontaktar dem för att be dem om hjälp. De har i själva verket fått tag på serien genom utsändningar och tror att det är historiskt bevis och inte en tv-serie! Ett väldigt roligt upplägg och det var det som fick mig att gå igång på filmen. Den var kanske inte riktigt så rolig som jag förväntat mig men ändå helt klart underhållande. Enrico Colantoni var verkligen bäst som rymdvarelse. Helt hysterisk. Rainn Wilson från The Office var för övrigt med i en liten roll.

Förresten så måste jag säga att Jane Austen filmatiseringen av Övertalning igår var helt okej. Till min stora glada överaskning hade Anthony Head (Giles i Buffy) en ganska stor roll. Det var första gången jag såg honom i nånting annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0