Hopplöst att komma på nya rubriker...

Ett rubriklöst inlägg men vad gör det. Jag vill bara babbla på lite för jag gillar att babbla. Jag har fått någon grej i mitt öga som irriterar, hypokondriker som jag är blir jag naturligtvis rädd för att bli blind. Men jag har nu tagit reda på att synen sitter mycket långt in i ögat och ska inte påverkas av skit i ögonvrån som inte går att se (om det nu är det vill säga för jag ser inget men ögat är lite rött).

SVT1 visar en nyinspelning av Jane Austens Övertalning ikväll 21.25. Det ska så klart inte missas även om jag tror att jag läst boken någon gång för längesen.
 
Angående det där med att babbla mycket, ibland kan jag bli trött på mitt eget prat (det gäller även mina babbliga tankar) och jag längtar efter tystnad. Men jag lyckas aldrig uppnå det där lugnet och när jag träffar andra människor står jag inte ut med tystnad. Blir det tyst så är jag snabb med att komma på något (oviktigt) att säga. För att inte tala om hur mycket jag avbryter folk, det är verkligen en dålig vana. Min mamma är likadan så det ligger väl i släkten. Men jag hatar när andra avbryter mig så jag måste bli bättre på det där.

Bla, bla, bla, nej det får nog räcka nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0