I love Konståkning!

Tänkte att jag skulle skriva om något trevligt när allt känns så trist med Heath Ledgers död.

Det var ju premiär på årets säsong i går kväll (i svt24 men ikväll ska det visas på ettan!) med paråkarnas kortprogram. Just den grenen är väl minst spännande när så många bra åkare har slutat. Det tyska parets som är storfavoriter tycker jag är rätt tråkiga. De har tråkig (liksom tysk) koreografi och är inte fantastiska tekniskt. Även om de är bäst just nu när konkurrensen suger. Jag saknar de ryska paren när de är som bäst, dvs har fantastisk teknik. Jag älskar det!

Annars var det sig likt:
Gräsliga kläder - check.
Uttjatad klassisk musik  - check. 
Crazy instrumental pop/rock - check.
Ja, man kan ha många invändingar mot konståkning och att det inte är så konstnärligt intressant. Men det finns faktiskt åkare som är mer  klassisk balett än tävlingsdans och då är det som bäst. Men gräsliga (fräsiga - beroende på hur man ser det!) kläder och hemsk musik har sin charm det också. Tycker jag.

Lyssnar på Neko Case nu. Riktigt bra faktiskt. Jag gillar verkligen hennes röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0