Jane Eyre

Jane Eyre avslutningen igår var jättebra. Ack, så romantiskt det är. Jag får lust att läsa boken igen fast nu kommer jag nog minnas för mycket. Bättre att läsa Svindlande höjder igen kanske. Jag har iofs mycket annat jag borde läsa först. Men om jag får mycket tid över så. Jag gillar böcker med kvinnliga huvudkaraktärer som utspelar sig på 1700-/1800-talet eller början av 1900-talet. Det behöver inte nödvändigtvis vara romantiskt men det är nåt med kläderna, stämningen och den tiden som gör att jag alltid faller för det.

Jag såg första halvtimmen av Damages på tv3 igår innan Jane Eyre började och det gav mig verkligen mersmak måste jag säga. Damn it, ännu en serie jag måste följa, jag kommer aldrig få nåt liv... Nä, men det är faktiskt värt det. Repris på lördag sedan måste jag börja ladda ner.  Jag kommer ändå inte ha svensk tv så länge till, måste vänja mig vid det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0