Klopka

Jag har sett min första film på filmfestivalen. Klopka (the trap) är en serbisk film så det var främst därför jag såg den. Det var en ganska lågmäld thriller som handlade om en pappa vars son får hjärtproblem och han måste få tag på 26 000 euro snabbt för att sonen ska kunna opereras utomlands. Jag tyckte inte att filmen var särskilt spännande men den var ändå väldgjord och det var kul att se flera gator från Belgrad som jag faktiskt kände igen. Filmen var inspelad inte alls långt ifrån där vi har lägenhet. Dessutom är det bra språkträning att titta på filmer därifrån. Det en del andra från fd Jugoslavien i publiken och just därför vågade jag inte prata serbiska med min pappa som jag såg filmen med. Jag vet ju att de hör att det inte är mitt modersmål, grammatiken är asjobbig att lära sig korrekt. Därför är det bra att jag planerar att tillbringa våren i Belgrad. Men än så länge har jag inga konkreta planer. Jag får väl åka dit och hoppas på att jag hittar någon lämplig sysselsättning. Lägenhet har jag i alla fall och det går att leva relativt billigt där. Jag måste bara hitta något att göra om dagarna så att jag inte blir uttråkad.
 
Imorgon ska jag packa och städa lägenheten. Mamma kommer hit och hjälper  till som tur är. Hon får även uppdraget att sätta ihop flyttkartongerna. Jag gav upp efter en kort stund, att det ska vara så svårt? Okej, jag gav väl upp väldigt snabbt men det är så enkelt att dumpa allt sånt praktiskt på mamma. Sedan ska jag se en fransk musikal på festivalen som jag verkligen ser fram emot. Jag har under den senaste tiden blivit väldigt förtjust i musikaler.

Kommentarer
Postat av: anna

så du har kommit iväg på festivalen redan :) hur verkar den iår då? kan inte bestämma mig för om det är värt att köpa pass iår eller inte.

2008-01-25 @ 23:40:18
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Jag tycker det finns mycket intressant att se. Kolla programmet om du inte redan gjort det för det finns säkert någon film du vill se. Jag ser t. ex fram emot Across the universe som är en musikal med Beatlesmusik.

2008-01-26 @ 13:47:41
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

När ska du se den? Söndag blir det för mig. Om det är då du ska se den också så kanske vi kan ses?

2008-01-29 @ 13:22:41
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Vilken film menar du? Across the universe?, den ska jag se på torsdag kväll. Imorn ska jag se en dokumentär om Milosevic, på fredag kväll Lars and the real girl och på lördag kväll Belle epoque.

Det vore kul att ses, om inte nu så en annan gång. Vi skulle kunna försöka anordna en tv-landsträff i Göteborgsområdet.

2008-01-29 @ 16:07:23
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

Har svarat i min blogg, men gör det här också. Det vore jättetrevligt. Vi vet ju att vi blir 2 iallafall och så får vi hoppas att några fler vill haka på. Precis när jag blev medlem var det en GBG träff vet jag. Men jag vågade inte gå då eftersom man knappt ens skrivit något inlägg. Nu känner man sig lite mer hemma. ;)

Lars and the real girl vill jag verkligen se. Får se om man har tid och pengar. (och om det finns biljetter kvar isåfall)

2008-01-29 @ 22:42:35
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Jag var faktiskt på den träffen. Det var nervöst för jag kände mig också rätt ny. Det var bara jag, Marie och Melvin (som inte har varit aktiv på länge) där. Men vi fikade och det var trevligt även om det är lite nervöst att träffa internetmänniskor på riktigt. Just Marie och Melvin hade jag inte haft mycket kontakt med så det bidrog ju också.

Jag skulle tro att det skulle finnas fler som skulle kunna vilja gå på en träff. Marie tror jag vi kan räkna med. Hon berättade även att det ibland varit planer på att ha en stor Sverigeträff men att en sådan skulle vara svår att anordna.

2008-01-29 @ 23:36:11
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0