Lägenheter

Hon som ska flytta in i lägenheten efter mig ringde precis för att komma någon dag och titta på den. Hon var trevlig och det är så klart inte hennes fel att jag inte fick överta kontraktet (bor i 2:a hand) men jag kan inte låta bli att känna mig bitter. Bitter på det jävla privata bostadsbolaget som skitit i den här fastigheten totalt och aldrig gått att få tag på. Hon hade fått lägenheten genom boplats och det var det som var grejen med den här lägenheten. Att i början hade de bara privata överlåtelser och jag visste att jag hade en god chans att ta över den som reglerna var då. Sedan var de omöjliga att få tag på och de hann byta "policy". Vad får de ut genom att annonsera ut på boplats, pengar? Jag vet inte men det är ju så jävla omöjligt för mig att få en lägenhet  utan fast jobb och bra inkomst. Bostadsmarknaden är som ett jävla lotteri i Göteborg och jag är så arg för att jag måste flytta hem till mamma när jag redan har flyttat hemifrån. Jag skulle säkert kunna få ett tillfälligt andrahands boende igen men jag vill inte kuska runt mellan olika lägenheter. Jag vill ha ett första hands kontrakt!!!! Men det kommer jag aldrig få, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0