Lite mer blaj som vanligt.

Jag har sett ett till avsnitt av Gossip girl nu. Det är riktigt underhållande även om det mest är ytligt kul för stunden för min del. Men det är möjligt serien kommer få mer djup längre fram.

Det är värsta stormen ute och det regnar och har sig. Jag hade tänkt göra lite ärenden idag men jag fastnade visst hemma. Vem vill gå ut i det här vädret om man inte absolut måste? Ikväll är det en film på filmfestivalen som jag verkligen har sett fram emot - Across the universe med Evan Rachael Wood (är hon fortfarande tillsammans med Marylin Manson förresten?), det är gjort av regissören till Frida och ska vara en musikal med Beatlesmusik. Just Frida var inte någon film jag älskade särskilt mycket, pga. att alla mexikaner pratade engelska med spansk brytning och jag stör mig mycket på sånt. Jag vet att de inriktade sig mot en internationell marknad men det är alltid bättre om man kör det på orginalspråk. Mot den här (amerikanska) filmen ska jag förhoppningsvis inte ha några större invändningar. 

Kommentarer
Postat av: Miia

Jag tycker också att Gossip Girl är bra, fast jag har bara sett första avsnittet. Ytligt, som du säger, men ändå skön tv-underhållning. Det funkar perfekt på kvällarna när man är helt slut å bara vill slänga sig ner i soffan... Då är det bra med serier då man inte behöver anstränga hjärnan för att hänga med, haha! :)

2008-01-31 @ 16:48:37
URL: http://miiakarppinen.blogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Oj, en besökare jag inte alls känner. Vad spännande!

Jag älskar tv-serier men för mig är det mer allvar än bara nåt hjärndött för stunden. Mina favoritserier har kanske fler bottnar än Gossip girl men även den serien har sina kvalitéer. Det är en välproducerad ungdomssåpa (såvitt jag kan döma efter två avsnitt)och det är väl inget fel med det egentligen?

2008-01-31 @ 18:29:58
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: anna

det är en ytlig serie, precis som många ungdomsserier är. men jag tycker karaktärerna får mer djup för varje avsnitt. det är det jag älskar med den här serien :) och all lyx och alla snygga kläder hehe.

och ja, jag tror att evan fortfarande är tillsammans med manson. grymt udda par, men ja.

2008-01-31 @ 19:37:05
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0