Lite väl mycket verklighet.

Jag har besökt min mormor på Halmstad sjukhus idag över dagen. Som rubriken antyder var det lite väl mycket verklighet för mig. Mormor var riktigt dålig och ganska vimsig (trots att hon egentligen är helt klar i huvudet men hon är trött och orkar inte ta in så mycket längre). Men det kändes bra att ha besökt henne och jag tror att hon blev glad för det också. 

Men det är nåt med sjukhusmiljön som gör att man blir alldeles utmattad. Folk är sjuka, skraltiga och haltar omkring. Det är liksom inte direkt upplyftande. Jag känner mig astrött efter bara några timmar av att ha hjälpt mormor med diverse grejer. Hur trötta känner sig då inte vårdpersonalen efter flera timmars arbete? De förtjänar verkligen bättre löner för det de gör, inte minst sjuksköterskorna. 

Jag ska bara ta det lugnt ikväll. Äta choklad och titta på konståkning och Damages. Imorgon ska jag se min första film på filmfestivalen. Jag återkommer med mer info om det imorgon. Totalt ska jag se på sex filmer. Nu med flytten är det så mycket att jag fick begränsa det lite.    

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Sjukhus är vidriga. Har jättesvårt att vistas i dem. Naturligtvis speciellt mycket när någon nära ligger där (och det är väl oftast då man är där), men bara lukten får mig att rysa. Den där steriliserade äckliga lukten. Och man blir som du säger helt matt. En av mina bästa vänner är sjuksköterska, det är grymt imponerande att orka. Slita i den miljön med sjuka människor för alldeles för lite pengar.

Hoppas filmen är bra idag. För mig blir det film först imorgon.

2008-01-25 @ 08:10:22
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Tack, jo jag hoppas filmen är bra.

Nä, sjukhusmiljöer är inget kul. Det är som du säger nåt med den steriliserade lukten som gör en alldeles matt.

2008-01-25 @ 13:47:45
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0