Markovic

Nej, det där är inte mitt efternamn även om man skulle kunna tro det med mitt jugoslaviska ursprung. Det är ett fantastiskt band från Göteborg och jag bara måste ösa lite kärlek över dem. Det är musik i Kent/Radiohead/Mew anda, typ. Alltså ingen Balkanmusik namnet till trots. Okej, jag får väl erkänna att jag känner folk i bandet men det är faktiskt inte därför jag skriver om dem. Okej, lite kanske. Men de har inte fått den uppmärksamhet de förtjänar i och med skivsläppet i höstas på ett litet bolag att jag tänkte hjälpa till lite. Inte för att jag vet om det gör så mycket, de flesta som läser den här bloggen känner nog personerna ifråga ändå...  

I vilket fall som helst, se dem gärna live!, De ska spela lite utomlands i vår också (Tyskland, England och Danmark - eventuellt i alla fall). De är närmast bättre live än på skiva, sångaren är fantastisk och den (kvinnliga) gitarristen är hur bra som helst.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0