Måste allt vara så jobbigt?

Måste mellanösternkonflikten som jag skriver om just nu vara så komplicerad? Jag orkar inte mer. En grej när man pluggar mycket är att man blir rätt självisk. Eller jag blir det i alla fall. När jag läser om hungerkatastrofer som Mao måste så som ansvarig för och liknande är det verkligen omöjligt att reagera rent emotionellt på det. Jag skriver om en massa krig hit och dit och det enda jag oroar mig för är om jag ska klara tentan eller inte. Det är det enda jag orkar tänka på samtidigt som människor runtom i världen dör tillföljd av katastrofer, krig osv.

När jag ser på nyheterna har jag svårt att ta saker och tings verklighet. Jaha, tusen människor har dött i en jordbävning i Pakistan eller nåt men det enda jag kan tänka på är mina egna problem. Jag är nog rätt självupptagen egentligen. Det mesta av mina tankar kretsar kring mig själv, men jag antar att det är så för många. Och jag tycker synd om mig själv jätteofta och jag gillar att klaga för andra om allt jag tycker är jobbigt. Fast jag har funderat på om jag inte ska försöka sluta med det för folk kan inte tycka att det är intressant att höra mig klaga på allt jag måste göra (som jag inte vill göra).  Men grejen är den, att jag ofta tycker att det är kul att klaga och gnälla över saker och ting. Så det blir nog svårt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0