Mer filmfestival

Haha, jag hade glömt att mitt förra inlägg handlade om Basshunter. Jag är väl då för tokig.

Jag har gått igenom programmet för filmfestivalen nu och är riktigt peppad faktiskt. Det är en massa filmer jag vill se, synd bara att det kommer kosta. Det finns rabatt för studenter och arbetslösa (nån av kategorierna måste jag väl räknas till?) men det är bara på visningarna till kl 15.00. Jag går ändå hellre på kvällen. Jag vill definitivt se Across the Universe som är en musikal med Beatlesmusik. Sedan är det en fransk musikal som heter les chanson d'amour. Jag är ofta på musikalhumör nuförtiden så det blir säkert bra. Sedan är det en norsk film som är med i Nordisk tävling Tatt av kvinnen (man måste ändå älska det norska språket) som jag måste se. Det är ju baserat på favoriten Erland Loes roman "blåst", så det måste bara bli bra. Jag har inte läst just den boken men det kanske bara är en fördel.
 
Jag har kommit till nån slags insikt att det får gå som det gå som det går på tentan. Imorgon ska jag inte plugga så mycket. Det är inte bra att ta in i för mycket  nytt alldeles innan tentan.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0