Musik

Jag håller på att ladda ner Sugababes senaste skiva just nu. Herregud, vad har hänt med mig? - jag klarar bara av råkommersiell musik nuförtiden. De faller definitivt in i guilty pleasures-  facket. När jag var yngre lyssnade jag mest på gitarrpop i olika konstellationer: the Wannadies, Belle and Sebastian, Blur, Kent, The Cure osv. Sedan var det Nick Cave som gällde under gymnasietiden men hans musik gjorde mig mest deprimerad och jag kan inte ens lyssna på honom längre för det påminner mig så mycket om den tiden och hur jag mådde då. Men de senaste åren har jag inte orkat ha koll på vad det är för musik som gäller och jag nöjer mig oftast med att lyssna på P3.

Det är mycket musik som jag egentligen tycker är bra ( t ex diverse singer songwriters) men som jag ändå aldrig skulle lyssna på. Det är så sällan jag verkligen blir exalterad över någon musik och älskar det, jag har inte det där intresset för det längre. Det är lite tråkigt, jag önskar att jag kunde hitta någon ny favoritartist. Tegan and Sara är väl de enda som jag fastnat för det senaste men jag har lyssnat sönder alla deras skivor och behöver något nytt. Jag funderar på att börja lyssna på the Pixies och the Breeders för jag har fått för mig att deras musik påminner om T &S, vet inte om det stämmer dock.  Sedan så gillar jag ju the Knife också och det skulle vara kul om jag kunde hitta någon ny electronica/techno att älskar. Problemet är att jag inte känner till så mycket inom den genren att jag inte vet var jag ska leta.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Åh Tegan & Sara är underbara! Ska du på konserten?

2008-01-04 @ 13:39:28
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Det är i mars de spelar va? Jag tror inte att jag är i Sverige då men annars skulle jag gärna vilja gå dit. Jag såg dem i Malmö i somras när de spelade på malmöfestivalen. Det var riktigt bra faktiskt.

2008-01-04 @ 18:06:14
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

Ja det är i mars. 15 i göteborg tror jag. Ska du utomlands?

2008-01-06 @ 17:57:17
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Förmodligen i alla fall. Jag måste flytta ut från min lägenhet i slutet av den här månaden och jag vet inte vad jag skulle gjort den här terminen ändå. Att bo hemma hos mamma längre än några veckor känns inte så lockande. Så förmodligen åker jag till Belgrad några veckor (där min pappa äger en lägenhet jag kan bo i). Vad jag ska göra där vet jag inte men jag ska försöka söka volontärjobb.

2008-01-06 @ 18:13:22
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Maja (Mogan)

Edit: om några veckor alltså. Det gick visst inte att ändra gamla kommentarer. Jag ska förmodligen stanna där några månader. Sedan ska jag söka någon journalistutbildning (t ex på folkhögskola) till hösten, så får vi se om jag kommer in nånstans.

2008-01-06 @ 18:15:38
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0