Packa pappas kappsäck....

Yikes, vad jag är trött nu. Jag har hjälpt min syster packa inför sin resa över halva jordklotet idag. Som vanligt är hon ute i (bokstavligt talat) sista minuten. Det var en hel del jobb, kan man lugnt säga. Dessutom måste jag göra en massa ärenden åt henne, men men, vad gör man inte för sin familj? Dumt nog så glömde vi båda att låsa väskan och hon hade redan checkat in den när hon kom på det. Det gick tydligen inte att få tag på den enligt flygplatsen så nu kommer hon vara orolig hela resan (som tar 30 timmar allt som allt) att nån ska sno alla hennes kläder. Extremt irriterande att vi glömde det men förmodligen kommer ingen kolla. Alla räknar väl med att man låst väskan.
 
Min mormor är på sjukhus nu. Hon är 93 år och har cancer så förmodligen kommer hon inte komma hem något mer. Jag vet inte vad jag ska kommentera om det, om jag skriver att det är tråkigt låter det så futtigt. Jobbigast tycker jag nästan det är för mamma, som har så mycket att ta hand om i och med dessa händelser. Hon är redan skitstressad på jobbet som det är.

Guldbaggegalan ikväll! Yay, Sveriges enda sevärda tv-sända gala med roliga Sissela Kyle som programledare. Det ska naturligtvis inte missas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0