Semlor

De sålde semlor på stan idag!!! Det är den tredje januari och de börjar redan. Herregud, julen är inte slut på länge än. Jag blir så irriterad på sånt, julen börjar folk fira i november och sen tröttnar de redan innan det hunnit börja. Jag är rätt så traditionalistisk av mig, försöker skilja på jul och advent till exempel. Nu är det snart trettonhelgen och efter den brukar folk ta bort julsakerna. Julen varar ju till tjugondagknut! Ja, ja det det finns betydligt värre saker att bli upprörd över men det är oftast småsaker man stör sig på. 

Ikväll visas fortsättningen på Jane Eyre!!! Jag har faktiskt räknat ner dagarna. Men egentligen borde jag kanske se premiären av Damages på trean. Den ska vara bra tydligen men jag vet inte om jag har lust att spela in något. När jag flyttat till Belgrad och skaffat snabbt bredband så kan jag ladda ner den om jag har lust. Jag har dessutom en del andra gamla serier som jag skulle vilja se.  Carnivále, Big love och jag funderar på att börja titta på Battlestar Galactica också. Jane Espenson (från Buffy) är en av manusförfattarna till den senaste säsongen och det ser jag som ett bra tecken. För att inte tala om hur många gånger BSG har refererats i VM, återigen ett gott tecken.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0