Ska hon stjäla min lägenhet?

Jag håller på att städa och göra iordning min lägenhet inför besöket av nästkommande hyresgäst imorgon. Det känns lite konstigt att hon ska komma in och se hur jag har det, lite som ett intrång. Jag har börjat vänja mig vid tanken att jag snart ska flytta men jag har ändå rejält med separationsångest. Lägenheten är så fin! Eller, den är i alla fall perfekt för mig. Om jag hade haft en ny lägenhet att flytta till, hade det kanske känts annorlunda men nu när jag inte vet hur det blir känns det jävligt tråkigt att behöva städa ur den. Och så ska hon flytta in. Det är inte hennes fel så klart men jag tror att det kommer finnas en underliggande bitterhet medan jag visar henne runt imorgon och är artig och trevlig som bara den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0