Skriver bara för att jag har tråkigt...

Hej, hej, hemskt mycket hej. Jag har inget särskilt att säga men skriver ändå. Jag drack inte särskilt mycket igår och kände inte direkt av någon bakfylla under dagen men nu börjar tröttheten komma över mig. Borde, borde börja läsa, men jag orkar inte. Jag skulle vilja se fortsättningen av Jane Eyre nu. Det är en brittisk miniserie som går på svt1 men fortsättningen kommer först på torsdag. Jag har läst boken men minns inte så mycket av den så det är inte tråkigt att titta på. Filmatiseringen var kanske inte direkt fantastisk men det räcker att det är artonhundratalsklänningar, stiliga män och  vyer med engelska landskap för att jag ska falla pladask. Och Jane Eyre har alla dessa nämnda kvalitéer.  Men jag minns inte att bokens Mr Rochester var så stilig och snygg som tv-seriens. Men det är väl så det brukar vara. Det är sällan film och tv-skådisar inte är fagra saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0