Sömnsjuka?

Jag vaknade för en halvtimme sen. Oops, I did it again? Jag tror jag har sovit tolv timmar i sträck så jag antar att jag behövde det. Fast jag tror nästan att jag skulle kunna sova hur länge som helst. Periodvis har jag haft sömnproblem så jag vill inte klaga men det är inte bra att sova för mycket heller. Ögonen blir svullna och man är konstant trött, vilket jag nästan är. Dessutom känns det lite konstigt att äta frukost när klockan är ett. Men det dröjer nog inte länge tills jag måste börja gå upp tidigt igen så jag kanske skulle ta och försöka uppskatta min ledighet så här långt. 

Tomas Verner från Tjeckien vann konståkningen igår. Han har aldrig varit min favorit men han var väl den som åkte mest felfritt så jag ska inte påstå att det var någon domarskandal. Stephane Lambiel har alltid varit min favorit och han hade som vanligt en hel fantastisk koreografi i sitt åk. Men samtidigt tyckte jag bättre om hans stil för några år sedan. Då kändes det som att han hade ett eget konstnärligt uttryck. Nu är han mer mainstream och åker till mer "vanlig" musik.  Dessutom tycker jag "piruettkungens" piruetter var bättre förr. Brian Joubert har jag aldrig kunnat bestämma mig för om jag gillar eller inte. Han är stel och tråkig och har alltid en betydelselös koreografi men när det funkar med hoppen är det riktigt bra. Det var helt rätt att han kom på tredje plats igår.

Så till svenskarna. Adrian Shulteiss kom på sjätte plats och Christoffer Berntsson kom på sjunde. Det är bra placeringar för svenskarna men jag tyckte inte att deras åk var fantastiskt imponerande. Adrian har väl mer framtiden för sig än Christoffer som aldrig gjort ett perfekt mästerskap. Återstår att se hur det blir i mars i VM i Göteborg men nånting säger mig att han kommer åka bort sig som han brukar vid fria programmet. En sista fråga. Varför envisas Christoffer Berntsson att åka till samma usla discorutin år ett efter år? Förnya dig är mitt råd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0