Stressad!!!

Egentligen borde jag inte skriva här för jag har en massa annat jag måste göra. Jag borde plugga, städa,diska och handla så att jag har någon frukost imorgon. Ibland gillar jag inte att vara vuxen. Kan inte mamma komma hit och göra allt detta för mig?

Hade egentligen bara tänkt ta en snabb titt på vad som hänt på de internetsidor jag frekvent besöker (bloggen och tv-land) men jag fastnade så klart. Tv-land har roliga omröstningar om tv-året som gått och jag skulle egentligen vilja fortsätta skriva och läsa om det, men plikten kallar. 

Tillbaks till studierna idag och tentan är redan nästa vecka. Varför uppskattade jag inte ledigheten när jag hade den? Jag tror egentligen att jag ligger hyfsat till i förberedelser. Jag har aldrig haft några problem med att klara en tenta eller ett prov. Det är studiemotivationen det är brist på. Tre och ett halvt år sedan studenten och jag är fortfarande kraftigt skoltrött. Det är inget kul när jag hela tiden får tvinga mig själv att göra saker. Egentligen är det mycket jag tycker är intressant men jag orkar inte anstränga mig. Och det är svårt att plugga om man inte orkar anstränga sig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0