Studio 60 har jag i alla fall kvar...

Ah, den här dagen har inte varit så rolig. Men ett nytt avsnitt av Studio 60 kommer i alla fall om en dryg timme. Man får vara glad för det lilla. Och imorgon är det två avsnitt av damages igen. Å andra sidan brukar jag dra in på roligheter när jag har mycket att plugga. Men herregud, jag måste ju kunna leva också! När en kompis hörde av sig idag om en fika imorgon var min spontana reaktion att det har jag väl inte tid med. Men så tänkte jag efter och insåg att jag verkligen kommer behöva en paus och att vänner är hundra gånger viktigare än en tenta (som jag ändå fortfarande har tid att plugga på).

Jag måste ge lite kärlek till min pappa nu faktiskt. Jag känner mig dödstrött och ser den stora disken som jag absolut inte orkar ta tag i och ringer min pappa som lovar komma och ställa upp imorgon. Det beror kanske lite på att jag någon gång nämnde att mamma stod och diskade åt mig och eftersom de är skilda vill han väl inte vara sämre och har frågat mig några gånger om jag inte behöver hjälp med det. Nu låter det kanske som att mina föräldrar skämmer bort mig men jag diskar faktiskt nästan jämt själv men ibland när alla vardagliga småsaker känns skittunga är det skönt att mina föräldrar ställer upp på deras stackars lata 22-åring.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0