Tillbaks till verkligheten.

 Det är lördag idag och jag slappar verkligen som bara den. Vaknade kvart i tolv av att pappa ringde och jag tog ytterligare två timmar på mig att göra mig i ordning. Så jag har nyss ätit frukost trots att klockan närmar sig fyra.  Men det är skönt att kunna ha riktiga slappdagar. Det enda är att det är mycket att fixa som jag borde ta tag i. Jag ska vara utflyttad om mindre än två veckor och vet inte alls var jag ska börja. Det kommer bli ett sjuhelvetes jobb att packa ner allt och flyttstäda. Det är det enda jag vet.

Dumt nog är det så mycket i min familj just nu. Min syster ska åka till Nya Zeeland på måndag och jag vill gärna hinna träffa henne lite innan hon åker. Men hon har tusen saker att fixa inför resan och är stressad precis som alla andra. Sedan är min 93-åriga mormor riktigt dålig och mamma får åka dit väldigt ofta. Så det känns lite som att allt kommer på en gång. Och jag förlitar mig mycket på min mammas hjälp när det gäller flytten men hon har miljoner andra saker att tänka på. Det får gå på nåt sätt, men allt känns lite stressigt när jag tänker på de kommande två veckorna.

Men jag ska inte klaga allt för mycket. Det är lördag och jag har det rätt bra just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0