tjolahopp, tjolahej

Gud, att komma på rubriker är verkligen svårt!
 
I alla fall så har jag flyttstädat idag. Det är så rent att praktiskt taget en kvalsterallergiker skulle vara nöjd. Det var jobbigt men nu är det klart i alla fall. Fastighetsägaren hade inget att anmärka och jag har ringt Göteborg energi och gjort upp om elen. Jag ska bara lämna nycklarna sedan är flytten offficiellt avklarad. Skönt att det snart är över faktiskt. Nu när jag väl har flyttat ska det nog gå lättare att komma över lägenheten och finna mig i att jag nu bor hemma. Hemma och hemma, förresten. Just nu planerar jag att vara dagdrivare här hemma ett tag. Men snart bär det av till Belgrad. Måste bara ta mig i kragen och beställa biljetter så att det verkligen blir av.

Tror kanske att jag ska ladda ner Gossip girl nu. Jag borde se piloten i alla fall för att se om jag gillar det. Nu när det börjat visas i Sverige måste jag ju ändå ha koll på det. Jag var aldrig särskilt förtjust i O.C men jag hoppas att det här ska vara bättre.
 
Det är vissa saker som gör att man vet att man är hemma. T ex vad jag åt till frukost idag. Min mamma är den enda person jag känner som odlar sig egen groddar, bakar sitt eget rågbröd (urk!) och älskar att äta detta tillsammans med sesampasta. Hon är naturligt nyttig av sig därför att hon helt enkelt tycker det är gott. Själv, älskar jag ljust köpebröd samt det mesta som är onyttigt. Kanske just därför att det inte var den sortens mat jag är uppvuxen med. Men nu när jag är hemma är det rätt hemtrevligt att det är nyttiga saker som finns i kylen. Sesampasta och groddar på mackan är faktiskt rätt gott! 

Kommentarer
Postat av: anna

åh vad kul att du ska se gossip girl! hoppas du gillar det :)

svar: jag älskar verkligen pixies. men har inte lyssnat så himla mycket på deras skivor. fastnade för deras greatest hits som är helt suveränt hela albumet! de bästa låtarna är where's my mind? debaser och hey :)

2008-01-30 @ 15:38:12
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Malin (Carby)

Jag säger som Anna, hoppas att du gillar Gossip Girl! Jag har aldrig sett ett enda avsnitt av OC men jag älskade verkligen Gossip Girl från första avsnittet :)

2008-01-30 @ 20:08:41
URL: http://malin90w.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0