Buffy säsong 8

Alla som känner mig och läser den här bloggen vet ju att jag är rätt besatt av vissa tv-serier, däribland Buffy the vampire slayer som gjorde förra sommaren till en riktigt bra en. Efter att säsong 7 tog slut tänkte jag helt självklart att jag skulle börja läsa fortsättningen som finns i serietidningsform men sen har det inte blivit så. Jag har funderat på om slutet i s7 inte var ett bra slut och att jag hellre låter det vara så. Men så idag så tog jag och Li en sväng in i Science fiction bokhandeln och då köpte jag visst första numret av s8. Eftersom det var så länge sen jag hade en bild med i bloggen tar jag med den här.
.
Mitt livs första serietidning sen jag läste Bamse som liten... Tvärr reflekterar sig ljuset från blixten lite fult i den. Lite konstigt att det inte står Buffy the vampire slayer på utsidan. Det gjorde det på alla andra nummer. Men det står # 1 så jag hoppas att det är det också. Om jag gillar det första numret så ska jag nog se till att förskaffa mig de andra också. Det är förmodligen billigare att köpa någon prenumeration istället för att köpa lösa nummet. Hmm, jag får fundera på det här. Det här var dagens bästa köp i alla fall. Om jag hade haft med mig bankkortet på stan idag hade jag säkert köpt fler saker för vi gick och tittade en del i affärer. Men det är ju just tack vare sådana egenskaper som jag aldrig är pank trots att jag typ inte har haft någon inkomst på ett halvår. Jag är bra på att inte köpa mer än vad jag har råd till. Måste säga att jag har extremt svårt för att förstå mig på "slösa" typerna, men det är väl för att jag är själva arketypen av "Spara". Men de där "Slösa" typerna  tycker säkert att jag är väldigt tråkig, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0