Flyttdag

Nu skriver jag det första blogginlägget från min nya lägenhet. Att säga att jag är trött efter denna dag av flyttning skulle vara en grav underdrift.

Det började inte så bra. Vi skulle ju börja tidigt och slippa trafiken när vi kör med öppen billucka. Enda problemet var att vi inte kom åt sängen, som var inlåst i pappas förråd i hans lägenhetshus och där nyckeln tydligen hade följt med pappa till Serbien...Inte så kul. Klockan var halv 9 och det var inte direkt läge att knacka dörr hos hans grannar och be dem öppna. Vi åkte således hem till mamma igen för att ta ner bokhyllorna från vinden. Det visade sig vara för tungt för oss två (i alla fall för mig som helt klart är den svagaste parten av oss två), så jag blev jättefrusterad och skrek att jag inte tänker flytta utan flytthjälp. Varför hade vi ingen flytthjälp tänker du då? Ja, det kan man fråga sig. Det var flera kompisar som erbjudit sig men på nåt sätt tänkte jag att det inte behövdes. Och alla mammas vänner och släktingar är bortresta på semester. Det slumpade sig dock så lyckligt att min moster kom hem till Göteborg idag och var beredd att ställa upp som flytthjälp på stört. "Stålmoster rycker ut" skrev hon i ett sms. Tack och lov för det. Så nu har alla tunga grejer faktiskt transporterats till lägenheten och jag har officiellt flyttat in. Yay! Dock så är bredbandet alldeles för långsamt fortfarande, men jag antar att det måste gå att lösa på något sätt.

Lägenheten känns faktiskt himla trevlig. Men det är mycket att packa upp.

Kommentarer
Postat av: anna

skönt att ha ny lägenhet nu. hoppas du trivs :)

2008-07-22 @ 20:25:09
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0