Sista kvällen hemma

Det här är sista kvällen hemma hos mamma för den här gången, imorgon går flyttlasset till andra sidan stan. Vi ska börja tidigt, i och med att vi inte hyrt någon lastbil måste vi åka med öppen lucka när vi ska transportera sängen.  Och tidigt på morgonen en lördag är det ju inte mycket trafik. Det känns lite konstigt att behöva gå upp tidigt på en lördag men jag är ju ändå ledig nu så vilken skillnad gör det egentligen.

Jag längtar tills alla saker och möbler är på plats, det kommer dröja lite till dock. Köket har vi inte ens börjat på, men jag orkar inte vänta på att flytta till lägenheten något mer. Nu vill jag faktiskt bo där på riktigt. Är riktigt nöjd med ommålningen, visst finns det partier (listerna!) som kunde varit lite mer nogrannt målade men färgen är jag superdupernöjd med. Och det är ju ändå helheten som räknas, eller?

Fixade internet i lägenheten idag. Jag har beställt 24 mbt från Com hem och äntligen ska jag få snabbt bredband tänkte jag, men det var faktiskt inte särskilt snabbt. Bara ungefär som det jag har nu (4 mbt fast det varierar) och det duger ju inte. Jag hoppas att det är pga att det inte kommit igång riktigt än. Kanske är det tjejen som bodde där innan som fortfarande har kvar bredbandet. Vi flyttade ju mitt i månaden. Jag ger det ett antal dagar, men har det inte snabbat
 till sig då måste jag ringa och fråga hur det ligger till. Jag hade ju hoppats på en avsevärd skillnad i nedladdningstid, betalar jag för det så måste det ju vara värt det. Just det här med bredbandet har funnits i mina tankar hela dagen, det är så jäkla viktigt för mig. Är så fruktansvärt trött på långsamt internet och det känns som att jag är den enda i hela världen som har det. Det måste gå att ordna på något sätt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har oxå från Com Hem, men bara 8 mbit, o det funkar utmärkt. Tar inte många minuter att få hem avsnitten...

2008-07-19 @ 19:51:40
URL: http://pyggme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0