Längtan till Serbien (!)

Det kanske är lite konstigt men efter att ha läst en massa om Radovan Karadzic så är det nästan så att jag längtar tillbaks till Belgrad. Inte för att jag vill vara i samma stad som honom, men bara att läsa om Serbien ger mig faktiskt lite varma känslor. Ganska sjukt kan man tycka när det som skrivs bara är väldigt negativt. Det är ofta så med Serbien för mig. När jag är där är det oftast inte så bra och jag saknar Sverige men här hemma har jag nästan bara positiva saker att säga om landet och mina upplevelser där.

Bara för det så tänker jag publicera lite bilder från Serbien. De har säkert varit med i bloggen förut men det är ju länge sen nu.
.



Titta på sista bilden så ser ni att de fortfarande lägger upp höet i härsor. Är det inte väldigt vackert? Jag tycker det, men det finns faktiskt de som börjat lägga upp höet i lador istället för att undvika regn. Det är kanske smart men inte lika fint, eller så är det bara jag som romantiserar det gammalmodiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0