Utmaning

Okej, då kommer svaren från Annas utmaning.

Fem saker som finns att göra på din att-göra-lista idag?

1. Gå till frisören och klippa håret
2.  Kolla upp hur mycket pengar jag har på banken
3. Köpa en födelsedagspresent till en kompis
4. Ladda ner och titta på senaste avsnittet av SYTYCD
5. Sola i trädgården för jag hinner nog inte åka ut och bada idag, tyvärr. 

 Vad gjorde du för tio år sedan?
10 år sedan, det var 1998 och sommaren mellan 6:an och 7:an. Jag minns inte om jag gjorde något speciellt då. Jag var inte i Serbien det året i alla fall, det vet jag för det var oroligt i Kosovo då. Så jag var förmodligen på lantstället eller här hemma i Göteborg och bara njöt av mitt sommarlov.

Ställen du bott på
Samma hus i västra Göteborg i ca 19 år, sedan ca 1,5 år i Belgrad (sammanlagt) och så 1,5 år i Majorna, Göteborg. Och nu ska jag snart flytta till Östra Göteborg (om en vecka närmare bestämt)

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja ha så mycket pengar. Jag skulle gärna ha lite mer pengar än vad jag har nu men jag har faktiskt aldrig drömt om att bli rik.  Visst skulle jag kunna konsumera i mängder men det skulle kännas vulgärt med tanke på hur mycket problem vi har här i världen och då tänker jag framförallt på miljöproblemen. Men jag skulle nog:

1. Investera pengarna i något som är banbrytande för forskningen när det gäller att rädda oss själva från undergång när det gäller miljöproblemen (mest akut växthuseffekten)
2. Invstera/donera pengar i något lämpligt projekt på Balkan, vad gäller miljö, mänskliga rättigheter, romernas situation, demokrati, mer fördelad ekonomi eller något sådant.
3. Köpa fina gamla trähus i Sverige så att de säkert inte rivs. Gärna ett fint hus vid havet på västkusten till mig.
4. Skulle se till att handla och konsumera mer etiskt när jag definitivt inte skulle kunna skylla på att jag inte har råd att köpa dyra ekologiska kläder exempelvis.
5. Jag skulle låta mitt barndomshus renoveras och göra det hur fint som helst. Vi skulle nog byta ut oljepannan (eller är det el vi har?, kommer inte ihåg) mot något mer miljövänligt.

Sex personer du skulle vilja veta mer om.
Sex personer!? Jag  läser inte så många bloggar om jag ska vara ärlig (borde kanske läsa fler) så det blir mest mina tv-landsvänners bloggar jag läser. Därför utmanar jag nu:  Magdalena, Åsa och Malin.

Kommentarer
Postat av: anna

kul att läsa :) just ja du flyttar snart, vart var det nu igen? :)

2008-07-04 @ 19:34:21
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0