12 juni

Jag är ganska nyligen hemkommen från en fika med en kompis i stan. Det är kul att börja träffa folk nu som jag inte sett på ett tag. Och det är kul och gå på stan och se vad som har förändrats. Men jag gillar inte riktigt att alla ser så sommarfräscha ut, det får mig att känna mig blek och ful. Men å andra sidan är det härligt att det verkligen är sommar här och att folk verkar gå i någon slags semesterkänsla trots att den väl för de flesta inte har börjat än (men det kanske beror på EM också, den verkar göra folk på gott humör).

Jag noterade ovanligt många människor som talade något annat språk på stan idag, alltså engelska, tyska och franska. Är det turistsäsongen som har börjat eller är det något stort internationellt event på gång i dagarna? Jag vet inte, jag tycker bara inte att jag brukar märka av så mycket utlänningar så här års normalt sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0