Dagarna på landet (i punktform)

Så nu är jag hemkommen från några dagar på den vackra serbiska landsbygden. Tänkte att jag skulle sammanfatta veckan i punktform. Det blir roligare så. Det här har jag gjort:
  • Lekt med söta och vilda barn
  • klappat söta hundvalpar
  • matat grisar (det är sant!)
  • jobbat i affär ( En kompis har en liten mataffär och stack iväg och lämnade sin 10- åriga dotter att hjälpa till vilket innebar att även jag fick arbeta där. Det gick väl så där..., kan man säga)
  • Druckit turkiskt kaffe (i massor)
  • Längtat hem
  • Dödat äckliga småkryp (som i själva verket borde kallas för storkryp)
  • Saknat rinnande vatten och toalett
  •  Fotograferat och vandrat i vacker natur
Det här är vad jag lärt mig:
  •  Att jag är en stadsmänniska (fast det visste jag nog redan)
  •  Att jag hatar småkryp
  • Att min mage inte klarar av kaffe varje dag
  • Att jag är trött på att resa ensam
  • Att fotografera barn som aldrig vill sitta still är... svårt.
  • Att barn är roliga men ack så jobbiga att umgås med.
  •  Att min serbiska blivit bättre (jag tror det i alla fall)
Det här får räcka för idag. Måste se vad som hänt i min övriga internetvärld sen jag åkte iväg. Det känns som att jag varit borta i en evighet. Återkommer i morgon med bilder och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0