Ny lägenhet

Nu har jag äntligen sett den lägenhet som jag redan skrivit på kontraktet för. Och jag ångrar inte beslutet att skriva på det, lägenheten kändes jättetrevlig. Några små skavanker fanns väl men det är frågan om jag vill klaga på det, för om de renoverar den kan det tänkas höja hyran.... Då kanske det är bättre att jag försöker åtgärda sådant själv. I vilket fall så känns det jättespännade och jag ser verkligen fram emot att flytta in. Jag vill åka till Ikea och köpa ditten och datten redan nu! Eventuellt så kan jag kanske flytta in lite tidigare än sagt också, men det vet jag inte än. Vi får se hur det blir, senast 1 augusti blir det i alla fall. Yay, mitt första förstahandskontrakt! Området kändes jättemysigt, det känns spännade att flytta till ett område som jag inte kan så mycket om. Det fanns flera hämtmatställen i närheten också vilket uppskattas. Och ett persiskt/svensk bageri som jag tycker låter väldigt intressant. Jag är van vid det nu från Belgrad att gå och köpa färskt bröd, kanske kan hålla liv i den vanan på det sättet.

Annars så har jag inte skrivit så mycket idag för att jag inte riktigt känt mig i form. Känns som att en förkylning håller på att utvecklas. Hoppas att det inte är så! Speciellt inte som jag äntligen blivit av med mina konstiga må illa/huvudvärk/yrsel symtom från några dagar sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0