Sova middag

För två timmar sen kände jag mig trött och gick och lade mig för att sova lite middag. Hade tänkt sova i en halvtimme men kom upp först nu. Oops! Nu är jag hur seg som helst. Jag har varit rätt seg sen jag kom hem faktiskt. Har inte gjort mycket alls och faktum är att jag har en del att fixa. Och så hade jag kanske kunnat vara lite mer social... Jag skyller på  att den där Marian Keyes boken jag läser nu är lite för fängslande för mitt eget bästa. Men imorgon ska jag vara mycket mer aktiv, jag har faktiskt skrivit en lista på saker som jag måste göra. Än så länge är det bara två punkter och jag är övertygad om att det åtminstone var tre som jag hade i huvudet, den tredje har bara inte dykt upp än. Vi får hoppas att jag vaknar till så att den gör det.

Det har faktiskt regnat lite här idag. Okej, det är betoning på lite men i alla fall. Det var tillräckligt för att jag skulle bli blöt när jag gick hemifrån ifrån affären, så några droppar var det allt. Hoppas att det regnar i några dagar för att sedan bli varmt och soligt. Jag vill ha fler varma dagar vid havet, har hittills bara haft en och det var inte tillräckligt för att göra mig brun. Gud, vad jag tjatar om att bli brun. Jag är aldrig fåfäng i övrigt men när det kommer till solbränna blir jag alltid helt besatt av att tillskaffa mig den perfekta brännan. Jag brukar lyckas (t o m regniga somrar) så varför skulle sommaren 2008 vara ett undantag? Nej, jag måste lära mig att slappna av.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nu har jag äntligen sett SYTYCD, och kommenterat! Är så glad att det kommit igång, bästa sommarprogrammet (well, bästa realityn överhuvudtaget).



Jag blir aldrig brun. Önskar att jag blev det men det funkar inte... inte ens i fjor när jag bodde utomlands så länge var jag brun.

2008-06-15 @ 20:22:32
URL: http://pyggme.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ja, det där med Joshua - verkar vara en störig vinkling av producenterna. I artikeln jag länkar till är han helt öppen med allt.



Jag hoppas också på att det blir fler säsonger av den skandinaviska versionen, för det är egentligen bra tv och det är en stor merit för dansarna, tror jag. Men då måste de låta dem dansa mer än en minut per gång!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0