Brian Joubert

Gud, jag tycker inte jag hinner med nånting idag. Jag har inte sett ett enda avsnitt av Dark angel på flera dar. Det är ju skandal! Jag ska snart åtgärda det men tänkte först skriva några meningar om franske konståkaren Brian Joubert. Han slutade tvåa i VM i Göteborg och frågar ni mig så var det helt rätt. Han skulle inte ha vunnit även om han tyckte det själv (han sa på presskoferensen att kvadruplar borde ge högre poäng och att Jeffrey Buttle inte borde vunnit som inte hade några kvadruplar). Dålig förlorare minst sagt!

Min kompis berättade att hon läst i tidningen om att han tidigare varit tillsammans med en fransk skönhetsmiss som när de gjort slut spred ut att han var bög. Brian blev vansinning och anmälde henne för förtal och hon dementerade senare påståendet. Han har även hunnit skriva en självbiografi trots att han inte är äldre än 23 år, den heter tydligen Elden på isen. Joubert har aldrig varit min favorit men han hoppar så klart bra och tillhör världseliten. En lite rolig grej under tv-sändningen av finalen var att de visade en bild på när Brian Joubert tränade i uppvärmningsrummet. Han sträckte ut ryggen och den enda man såg var hans rumpa. TV-sportens Roger Blomqvist kommenterade det hela och undrade vem det var, bisittaren Lotta trodde det var Lambiel när Brians huvud tittade fram. Det roliga var att jag redan räknat ut att det var Joubert för jag kände igen hans rumpa! Haha, jag vet inte vad det säger om mig riktigt. Men jag är faktiskt väldigt bra på att känna igen folk och det gäller tydligen inte bara deras huvuden.

Kommentarer
Postat av: louise

du suger!!!! Joubert äger!!! klart man ska få mer poäng för kvadruplar annars tar ju sporten ett steg tillbaka. ditt jävla offer!!!!!

2008-03-26 @ 12:21:52
Postat av: Maja

Louise: vem du än är. Du behöver inte hålla med mig men att säga att jag suger och att jag är ett jävla offer bara för att jag tycker annorlunda än du är ganska lågt, om jag får säga det själv. Vi kan väl vara civiliserade?

Jag tycker också att kvadruplar ska ge ett högt värde men bara för att man tycker det behöver man ju inte vara en dålig förlorare som Joubert var i det här fallet. Han får acceptera utfallet. Han fick trots allt högst presentationspoäng och det tycker i alla fall jag inte att han var värd. Jeffrey Buttle hade mycket bättre presentation än vad Joubert hade, IMO.

2008-03-26 @ 12:52:41
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Li :)

Asså du har helt feeel Braian Joubert är en av dom bääästa och han ägeeer allt, det e du som är så avensjuk bara för han har snyggare kropp en du .!!!!
och tro inte alltid på saker du hör från dina så kallade "kompisar" haha du har säkert inga och du hittar bara på ! OMG!

2008-03-26 @ 20:27:54
Postat av: Lollo

Hmm...det råder delade meningar angående vem som egentligen var bäst och förtjänade guldmedaljen i Göteborg. Jag kan också förstå det.

Själv tyckte jag att Jouberts fria program var bäst och klart mest underhållande. Jag förstår att han blev arg och rättfärdigar inte hans sätt att agera, men han är trots allt bara 23 år och väldigt tävlingsinriktad och passionerad vilket kan medföra starka reaktioner. Han har definitivt en poäng i att kvadruplar ska vara mer värda. Buttle gjorde iofs ett flawless fritt program, men utan någon kvadrupel. Han fick mycket plus i kanten för sina rena hopp osv men detta medför ett budskap att kvadruplar kanske inte är så viktiga after all vilket definitivt är ett steg tillbaka...och konservativ åkning vill jag iaf inte ha. Jag tycker det är viktigare med högre svårighetsgrad som kanske inte utförs i högsta klass än med lägre svårighetsgrad som utförs med väldigt hög klass om ni förstår vad jag menar. Utveckling är alltid bra!

För övrigt så tyckte jag att Joubert var värd fler presentationspoäng i förhållande till Buttle. Tyckte det var by far more entertaining. Buttle var ju också fantastisk såklart, men det är bara nånting med Joubert, nåt extra=)

Dessutom tyckte jag inte att Weir riktigt förtjänade en medalj, men han såg så glad ut så det gör inget:p Tyckte det var synd att Tomas Verner inte fick till det i sitt fria program=( Hans korta var underbart att se, likaså Takahashi som borde fått fler presentationspoäng i sitt korta program. Jaja, men detta är ju bara mina åsikter=)

Vill bara tillägga att Brian Joubert är en fantastiskt kreativ, passionerad och maskulin åkare som alltid lyckas fånga mitt intresse till 100%. Han är underbar att skåda, liksom många andra. Sen är han ju riktigt snygg och charmig också;-)

Till sist vill jag bara säga att VM i Göteborg var underbart och jag har blivit kär i konståkning=) Ser fram emot Helsingfors. Stort tack till svenskarna som imponerade stort...vilket tryck det var i Scandinavium=)

Ha det gott allihop!

2008-03-27 @ 15:23:49
Postat av: Maja

Självklart är det förståeligt att det råder delade meningar om konståkning och diskussion är bara kul. Det är lite skillnad i hur du uttrycker dig och hon som kommenterade innan... och det var framförallt det jag reagerade på. Det bästa är väl när det är felfritt OCH kvadruplar och annan svår teknik. Jag tycker också att utveckling är viktigt men samtidigt tycker jag ändå att Joubert var en dålig förlorare som inte kan acceptera att någon annan än han fick högre poäng. Det är lite småsint tycker jag.

2008-03-29 @ 17:30:34
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Lollo

Haha, ja, eller hur. Varför skriva på det sättet istället för att på ett vettigt sätt försöka argumentera för Joubert om hon nu tycker att han är bäst? Det är ju bara pinsamt...jaja, hoppas du slipper sådant i framtiden=). Ja, Jouberts dåliga agerande var både pinsamt och oacceptabelt. Hoppas det inte sker igen. Förresten så har jag hört olika saker angående det andra poängavdraget han fick i kortprogrammet. På svensk text-tv stod det att han gick över tiden, men på amerikanska/brittiska sidor står det att det var pga att han hade lyrics i början av låten. Dumt var det iaf:p Skulle vara kul att lära sig mer om hur hur mycket poäng man får för olika moment och om svårighetsgrader osv. Någon som kan hjälpa?

Ha det bra and enjoy the nice weather=)

2008-04-01 @ 14:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0