Gamla bekanta

En väldigt rolig sak har hänt de senaste dagarna. En kompis från gymnasiet som gick i trean när jag gick i ettan och som jag inte haft någon kontakt med på flera år, letade upp mitt mobilnummer och hörde av sig. Jag blev väldigt förvånad men glad. Kul när personer man inte väntade sig skulle höra av sig, faktiskt gjorde det. Lite typiskt att jag precis hunnit flytta till Belgrad så att vi inte kan träffas på riktigt förrän om några månader. Jag gillar när oväntade saker händer (när det är positiva överaskningar då förstås).

Annars gör jag inte så mycket. har läst väldigt mycket på sistone. I en klass för sig av Curtis Sittenfeld är verkligen ett varmt boktips. Läs den och du kommer inte ångra dig! Jag satt uppe till halv två inatt och läste ut den för att jag inte kunde sluta slita mig från den. Och nu kan jag inte sluta tänka på den. Jag skulle vilja att den filmatiserades också, tror det skulle kunna bli en helt fantastisk miniserie på någon kabelkanal. Jag ska försöka kolla upp om något bolag har köpt rättigheterna. Prep heter boken på engelska.

Hmm, jag ska nog se på Lost avsnittet snart. Är så lycklig över att jag faktiskt lyckats ladda ner något på det här bajsiga internetet. Just därför vill jag dra ut på det lite, 40 minuter är trots allt inte så lång tid. Att ladda ner det tog betydligt längre tid....

Vill inte ringa svenska ambassaden (har fått tips om en person där som jag ska prata med) för att fråga dem om hjälp med volontärjobb. Jag har bestämt att jag ska ringa dit på måndag men hur ska jag våga det? De kommer bara tycka att jag är jobbig som ringer och stör. Huanamej, jag vill inte! Jag hatar att ringa viktiga samtal.

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

ha en trevlig kväll!

2008-03-01 @ 16:28:28
URL: http://metrobloggen.se/HELENASCITY

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0