Hem till gamla Svedala - snart

Äntligen kan jag komma in på blogg.se igen. Jag hatar när det inte fungerar. Okej, idag har jag faktiskt varit duktig och tagit reda på lite saker. Jag ägnade två timmar åt att gå runt på stan (i fint väder) och hitta dels till flygbolagskontoret, dels till tågstationen för att fråga om interrail-biljetter. Det visade sig kosta ungefär lika mycket och då jag inte känner mig så upplagd för äventyr för tillfället kommer jag nog välja flyget framför tågluff (även om det tyvärr inte är så miljövänligt...). I så fall åker jag redan på fredag (! Jag vet, det är SNART!), för planet nästa tisdag var fullbokat och det går bara fredagar och tisdagar och nästa fredag är ju begravningen.

Jag har inte betalat men väl reserverat en biljett och jag tror jag kommer bestämma mig för det. Det innebär alltså att jag ska hem till Sverige på fredag! Jag som knappt hunnit vara borta känns det som, och nu ska jag vara hemma i 1,5 vecka. Det kostar så klart att åka fram och tillbaka så här, men vafan - nu har min mormor dött och det är klart jag ska åka hem till begravningen. Jag visste innan jag åkte hit att det förmodligen skulle bli så eftersom mormor var så dålig. Nu är det tyvärr en tråkig tilldragelse som gör att jag ska hem ett tag, men förutom det ska det så klart bli kul att träffa alla. Även om jag väl knappt har hunnit bli saknad. Ja ja, alla gamla vänner i gbg som eventuellt läser det här. Vi ses väl på lördag då, eller?

Kommentarer
Postat av: anna

klart du ska åka hem nu efter det som hänt. jag drar tyvärr ner till kalmar på onsdag, annars hade det vart kul att ses :)

2008-03-17 @ 19:14:53
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: anna

ja vi pratar om att ha en vinkväll den 28e mars, nästa fredag. självklart får du hänga med, det vore bara kul :)

2008-03-17 @ 20:04:10
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: TvL

ja, jag gillar också Veronica Mars iaf. :D okej, ska kolla in tv-land när jag får tid. :)

2008-03-17 @ 20:17:57
URL: http://tvlover.blogg.se
Postat av: anna

aha det var ju typiskt =/ vet inte om magdalena kunde då heller men tror det är enda kvällen jag kan nästa vecka. ja absolut en annan gång!

2008-03-17 @ 21:04:23
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Magdalena

Har du lust så kan vi gärna ses när du är hemma. Ser ovanför att du inte kan nästa fredag som jag och anna pratade om, men vi kanske kan hitta en annan dag/kväll?

2008-03-17 @ 22:12:29
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0