Internationella kvinnodagen

Jag fick en ros av min grannes son idag! Varför? jo, för att det är kvinnodagen idag och här i Serbien brukar kvinnorna få rosor denna dag. Det anses typ som en helgdag här, det kanske är kvar från kommunisttiden. Jag har ingen aning faktiskt. Men väldigt trevligt att få en blomma, det blev jag väldigt glad för och den lyser upp mitt rum.

Jag borde kanske beröra ämnet kvinnodagen lite. När jag var yngre demonstrerade jag alltid den här dagen för kvinnors rättigheter. Jag var ju en ung och arg feminist. Egentligen delar jag samma värderingar idag men jag orkar bara inte vara lika arg. Andra frågor berör mig mer, som miljöfrågan. Så nej, jag röstade inte på feministisk initiativ. Om jag öht skulle övervägt det så skulle det vara samma sak som en röst på borgarna. Så nej tack! Jag var mycket mer engagerad i politiska spörsmål för några år sedan. Numera vet jag knappt vad jag tycker. Känner mig väl lite allmänt desillusionerad (jäklar vilket jobbigt ord det var att stava, men ni fattar nog i alla fall).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0