Jobba på en söndag

De är för roliga i det här landet. Nyss så ringde internetleverantören (på en fredagkväll!) för att säga att de kommer på söndag (någon gång mellan 13.00-16.00 vilket innebär att de kommer komma fem typ då jag suttit och väntat på dem i hundra timmar) för att installera internet (jag tjuvar på ett oskyddat trådlöst nu för er som undrar). Jag sa lite torrt att "Jaha, ni jobbar på söndagar" men han jag pratade med verkade inte reagera. Det är lite annorlunda mot i Sverige om man säger så. Å andra sidan brukar sådana där telefonförsäljare ringa på helgen också (himla irriterande är), de vill väl helst ringa när folk är hemma. Men ändå, har folk inte helgledigt längre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0