Kallt och ruggigt

Belgrad har blivit kallt. Igår var det 18 grader och idag är det bara 8! 10 graders skillnad är rätt mycket. Dessutom luktar det konstigt ute, nåt slags utsläpp tror jag och det känns inte trevligt. När det är grått väder här i Serbien ser allt så deprimerande ut, de slitna husen ser ännu slitnare ut. Man ser tiggare överallt osv. Men när det är fint väder kan det vara hur fint som helst.

Jag vet inte alls vad jag ska äta idag. Känner inte för att laga mat. Min granne brukar laga mat till mig när jag är här men hon är bortrest för tillfället. Jag hoppas att hon kommer tillbaks ikväll, hon är så gullig och tar hand om mig om det behövs.  Hon säger själv att hon är min serbiska mamma. Jag skulle kunna gå ut och köpa någon snabbmat men jag vill inte gå ut i kylan.

Jag ska förebreda mig för vad jag ska säga till den där organisationen, som jag ska ta kontakt med, senare idag. Det känns nervöst att ringa dit, det här med volontärjobb verkar inte så vanligt i det här landet, vilket är lite konstigt då det verkligen finns behov för det.

Kommentarer
Postat av: anna

det gick faktiskt bra. så himla skönt att vara hemma och ha det gjort :) jo jag vet tat jag borde vara hemma men jag hinner verkligen inte. har fullt upp hela veckan.

2008-03-04 @ 15:55:32
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0