Konståknings-VM

Idag börjar konståknings-VM i Göteborg. Jag älskar den "sporten", och är sjukt avundsjuk på de jag känner som ska se på tävlingarna. Jag var ju så övertygad om att jag skulle vara nere i Belgrad när VM hålls i gbg, men nu ska jag ju faktiskt hem tillfälligt. Men det finns nog inga biljetter kvar till i helgen, dessutom måste jag hålla i mina pengar. Men gud, vad sjukt kul det hade varit att få se Stephan Lambiel och de andra på riktigt! Nu gäller det bara att konståkningen från Sverige sänds här i Serbien, men jag har typ 70 kanaler och på någon av dem lär det väl visas. Det måste det göra! För det sänds väl knappast via internet eller?

Tillägg: Jag har sett en del av paråkningen nu. Men jag får inte riktigt den där exalterade känslan för konståkning som jag brukar få. Jag kanske börjar tröttna? Nåväl, paråkningen är ändå inte det mest spännande, speciellt inte kortprogrammet. Imorgon är det tjejernas korta och paråkarnas friåkningsprogram som gäller. Jag kommer nog se en del av det, men samtidigt är sändningarna så långa så om jag ska se allt hinner jag inte med något annat. Konståkning som sport kan vara fånigt ibland men man ska inte stirra sig blind på deras kläder. Vad jag gillar är just den fantastiska tekniken en del åkare uppvisar, samt naturligtvis tävlingen som stundtals kan vara riktigt spännande.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Verkar bli lördag så vi håller tummarna för att du kan. :)

2008-03-18 @ 21:25:49
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: anna

det finns faktiskt biljetter kvar till helgen :)

2008-03-19 @ 11:33:58
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0