Lovsång till MTVadria

Okej, den kanske inte förtjänar en lovsång men jämfört med svenska MTV är den lokala varianten här så mycket bättre. Framförallt för att det faktiskt är en musikkanal som spelar nästan bara musik och inte bara kör tråkiga realityshows. Dessutom är det inte bara det tråkiga Akon/Gwen Stefani/Rihanna som spelas (okej det spelas det med) utan det spelas mycket indie också. Igår under bara en halvtimme spelades t ex Those dancing days (svenska!), Tegan and Sara, The Shins, Kylie Minogue (okej kanske inte direkt indie haha), These new puritans, T2 ft Jodie Aysha med mera.

Jag tog inte med mig så mycket musik ifrån Sverige (jag äger ingen mp3-spelare och har inget behov att köpa en heller, tycker bara om att lyssna på musik hemma ändå) så det är bra att det finns bra musik på tv när jag inte har så snabbt internet till att ladda ner nytt. Så yay för MTVadria! De har dessutom den goda smaken att visa dokumentärserien om praktikanter på The Rolling stone. Svenska MTV visar typ bara jackass på repeat så jag tycker de borde lära sig av sina balkanska kollegor.

Hmm, att jag ägnar ett helt inlägg åt MTV visar nog att jag har gott om tid att lägga på oväsentligheter. MTV är egentligen är egentligen en sådan kanal man ser på när man inte har något bättre för sig. Men ja ja, jag hade helt enkelt inget bättre för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0