Min granne

Min granne är så rolig, hon ringer till mig fast vi bor dörrarna bredvid varann för att kolla om jag vill äta middag hos henne idag. Jag tror hon tycker det är lite pinsamt när jag öppnar dörren i pyjamas... Det kan jag iofs förstå, det var ca tio minuter sen jag klädde på mig. Men det är lite kul att det hörs när vi båda lägger på luren pga lyhördheten. Min granne är en husmor personifierad, hon lever för att serva andra. Hon är änka sedan många år tillbaka, hennes son är över 40 men är fortfarande ogift och har inga barn. Tills för cirka två år sedan bodde han fortfarande hemma. men han kommer fortfarande ofta hit för att äta. Jag tror inte han kan koka ett ägg själv, ens. En gång när jag lämnat lite tvätt här i lägenheten hade min granne tvättat det och strukit trosorna (!). Jag upprepar, hon hade strukit trosorna! Hon är för gullig alltså.

Jag tror jag ska maila den där organisationen till att börja med. Jag börjar tvivla på att det är det här jag verkligen vill göra här, så vi får se. Just nu lyssnar jag på Death cab for cutie, så himla bra! Precis min musiksmak. Jag tror faktiskt att jag ska gå till en frisör senare idag och klippa mig. Det börjar bli dags.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det är så roligt att läsa om vad du gör där borta. Även om det inte alltid är så mycket. :) Bilderna är jättefina och det ser ut som en jättetrevlig stad.

haha ja att stryka trosorna är väl lite överkurs kanske. Fast jag stryker aldrig något och det är väl också dumt kanske.

Tips att göra när man har tråkigt, hmm... Skriv en bok. :D Sitta med din laptop (eller har du en stationär?) på ett café och skriva. Eller kanske besöka något kulturellt typ museum eller något sådant?

2008-03-06 @ 12:19:01
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Magdalena

Jo det skulle jag nog kunna. Fast de är så nya bekantskaper så det känns inte helt rätt. Ungefär som om jag hade tagit med Maja nästa gång jag träffar dig och Anna.

Sedär ja. :) Jag har faktiskt också börjat på en bok, en ungdomsbok. Får se om den blir klar någongång. Men det är roligt när man känner att man har inspiration.

2008-03-06 @ 13:33:16
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Carolina

Cro-caro här ja:) strykta trosor, det var bland det roligare jag hört!!!!extremt gulligt!

2008-03-06 @ 22:10:31
Postat av: Maja

Jag vet! Det bästa var att hon hade vikt ihop dem snyggt också, så de var som små paket...

2008-03-06 @ 22:28:37
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0