Min skivsamling

Jag skrev upp min samlade skivsamling för ett inlägg på tv-land och när jag ändå gjorde besväret att sätta ihop det kan jag lika gärna publicera det här också. Det är tyvärr inte i bokstavsordning då jag inte är en särskilt organiserad person. Det fattas en del skivor, dels sådana som kommit bort men också sånt som jag medvetet har tagit bort. Jag har en ganska stor samling absolute dance och music från 90-talet samt filmsoundtrack och sånt men det får inte vara med här. Jag tycker jag är rätt modig som ändå vågar visa upp lite skelett i garderoben. Att jag äger flera skivor av Fireside och Urga till exempel. Hur gick det till? Det är så mycket i den här listan som jag aldrig lyssnar på längre men samtidigt säger det en del om mig de senaste åren. Även saker som jag helst inte vill tänka på längre.

Tegan and Sara - So Jealous
Tegan and Sara - The con
Tegan and Sara - this business of art
Tegan and Sara - If it was you
Kent - Du och jag döden
Kent - Kent
Kent - Verkligen
Kent - Hagneta hill
Kent - Isola
The Wannadies - Bagsy me
The Wannadies - Skellefteå 1994-1989
The Wannadies - Yeah
Pulp - This is hardcore
Pulp - Pulp love life
Coldplay - a rush of blood to the head
David Bowie - Ziggy Stardust
The tough alliance - The new school
Urga - Urgasm
Urga - etanol
Imperiet - Greatest hits
Ebba grön - 1978-1982
Silverbullit - Archlight
Soundtrack of our lives - Welcome to the infant freebase
Soundtrack of our lifes - Behind the music
Broder Daniel - Broder Daniel forever
Broder Daniel - Broder Daniel
Broder Daniel - Saturday night engine
Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
Jens Lekman - When I said I wanted to be your dog
PJ harvey - Is this desire
Timo Räisinen - I'm Indian
Håkan hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg
Håkan Hellström - Det är så jag säger det
The Darkness - Permission to land
José Gonzalez - Veneer
Hello Saferide - Introducing...
Madonna - Confessions on a dance floor
Mylo - Destroy rock & roll
Fireside - Fantastic four
Fireside - Do not tailgate
Thåström - Det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal
Beatles - Magical mystery tour
Foo fighters - The colour and the shape
Bad cash quartet - Outcast
Bob hund -bob hund
Bob hund- jag rear ut min själ allt ska bort
Bob hund - omslag: Martin kann
Björk - Homogenic
Sahara Hotnights -C'mon lets pretend
Beck - Midnite vultures
Tomas Di leva - För Sverige i rymden
Doktor Kosmos - Le punkrocker
Doktor Kosmos - Evas story
Blur - Blur
Blur - 13
Blur - parklife
Blur - The great escape
Scissors sisters - scissors sisters
The Embassy - Tacking
Bloc Part - Silent alarm
Bloc party - a weekend in the city
Weezer - Weezer
Ash - 1977
The Cure - wish
Nick Cave: - From her to eternity
- Murder Ballads
- Let love in
- no more shall we part
- your funeral my trial
- nocturama
- the first born is dead
- the boatmans call
- Henrys dream
- Tender prey
Depeche Mode - The singles 1981-85
- Black celebration
- Violater
- Construction time again
Belle and Sebastian: - Fold your hans child you walk like a peasant
- The boy with the arab strap
- " If you´re feeling sinister"
- Lazy line painter Jane
- Tigermilk
Mew - Frengers
Mew - and the glass handed kites
The killers - Hot fuss
The killers - Sam's town
Markovic - Adoreus
The Knife: - Hannah med H soundtrack
- Deep cuts
- Silent shout
Death cab for cuties - Plans
Rilo Kiley - More adventorus
Rilo Kiley - Under the blacklight
Neko Case - Fox confessor brings the flood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0