Nyval i maj

För er som är intresserade så länkar jag  här till en kort notis av Ekot angående den politiska situationen i Serbien. Där kan ni även lyssna på SR:s webradio där Vladislav Savic kommenterar situationen (på svenska, var inte oroliga). Hmm, det verkar helt klart ganska krisartat. Vad kommer hända? Kommer Serbien nånsin gå med i EU?, kommer radikalerna gå framåt i ett nyval? (jag är rädd för det, folk vill inte se ett självständigt Kosovo), Hur kommer Serbien agera gentemot Kosovo?, Hur kommer EU i sin tur arbeta för att få med sig Serbien på sin sida. Vad kommer hända?

Jag har ingen aning verkligen, och precis som Vladislav Savic säger så blir allting vaakumförpackat i nuläget. Det är mycket den känslan jag får av folk här, att allt bara står still och ingen vågar satsa på nåt. Alla bara väntar på att nåt ska hända, men på vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0