Slöfock

Det farliga med att inte göra så mycket är att man vänjer sig vid det. Jag har aldrig sett det som att jag är arbetslös (då måste man väl vara arbetssökande?), mer som att jag är ledig typ. Eller att jag är en student fast jag för tillfället inte läser nåt. Just nu är jag i Belgrad för att förbättra min serbiska. Det är väl gott så? I alla fall, den här dagen har varit rätt slapp. Jag gick ut en kort sväng för att köpa bröd annars har jag varit inne i lägenheten hela dagen. Jag har tittat på Supernatural, dark angel och you tube. Alla de sakerna tillsammans gör att jag räknar det här till en bra dag!

Det kanske är det att jag snart ska till Sverige igen som ger mig gott samvete att slappa. Jag borde vara lite mer social och så, men det får jag ta när jag kommer tillbaks nästa gång. Nu är det bara en dag kvar och den ska jag ägna åt förberedelser till resan. Jag har fortfarande inte städat, rensat kylskåpet och tvätta badrummet. Alla de där grejerna man måste göra fast man hatar det. Men det tar vi imorgon. Idag är jag fortfarande en slöfock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0