Sömnlös

Jag kan inte sova, är totalt klarvaken så jag tänkte att jag det är bättre att jag gör nåt annat än ligga och grubbla över min sömnlöshet i sängen. Jag hatar när man med en gång man lägger sig vet att det är en sån natt när det är absolut omöjligt att sova. Jag tittade på serbiska melodifestivalen ikväll och hjälp vilken tråkig tv-produktion det var. Efter att alla tio finallåtar spelats upp var det hur många uppträdanden som helst av diverse tråkiga artister. Det delades ut en massa priser till höger och vänster av det sändande bolaget RTS, de verkade ha någon slags gala samtidigt och själva tävlingen hamnade i skymundan. Kvart över tolv kom till slut resultat och det var typ ingen i publiken som brydde sig, flera var faktiskt på väg ut när vinnaren presenterades.

Serbiens bidrag heter i alla fall Oro och framförs av Jelena Tomasevic. Den påminner lite i stilen om Zeljko Joksimovics Lane moje som blev tvåa i ESC 2004, han har även skrivit låten. Tyvärr är det inte en lika stark låt som Lane moje men den är inte dålig och Serbien kommer inte göra bort sig i maj. Vilka som ska bli programledare avslöjades också. I den nationella tävlingen hade man två par som tävlade om jobbet och folk fick rösta på vilket par de ville skulle hålla i ESC. Jag tyckte båda paren var rätt usla, tafatta liksom och de såg mest förvirrade ut. Sedan är det svårt att säga hur de kommer göra sig i Europafinalen då det ska pratas både engelska och franska. Men de kommer säkert få mycket coaching och manushjälp att de förhoppningsvis kommer klara av uppgiften.

Man inser verkligen på vilket allvar vi i sverige tar den nationella tävlingen jämfört med många andra länder. I Sverige är det årets händelse  typ och här väljer de att sända två deltävlingen på en söndag respektive måndag (dessutom jäkligt sent, ska inte folk jobba imorgon liksom?). Vem orkar sitta uppe till efter tolv på en måndag för att göra resultat. Eh jag, tydligen men annars?

Jag tror inte jag ska lägga mig än, det känns som att det är totalt lönlöst. Det var länge sen det var så här för mig men i perioder har jag oerhört svårt att sova. Hoppas att det bara ät tilfälligt denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0