Tedags!

Jag håller på att koka te just nu och klockan är 19.15!!!! För att förklara, jag har blivit uppfostrad med att efter 18.00 så kan man varken dricka kaffe eller te för då kan man inte sova sen. Det innehåller ju koffein, hallåå!. Trots att jag själv inte tycker det stämmer så kan jag inte skaka av mig den "regeln". Det är nästan så jag känner mig lite kriminell nu som ska dricka te så här dags. Jag tror inte ens mamma tycker en kopp te är så farligt så här dags men av någon anledning har jag fått för mig att det är farligt. Nä, nu ska jag gå och hälla upp en kopp te till mig.

Förresten. Jag tycker bara svart te är gott, grönt te och örtte smakar bajs. Okej kanske inte riktigt men särskilt gott är det inte.

Kommentarer
Postat av: Pyggme

Har du provat vitt te? Supergott!

Tror du hittar den under länken ovan.

Postat av: Maja

Jag tror jag har smakat på det någon gång, men jag tyckte inte det smakade så mycket. Det kan dock ha varit någon annan smak, är inte säker för det var på nåt fik. Jag ska absolut testa det någon gång! Kul att du kommenterar förresten Pyggme!

2008-03-10 @ 18:55:14
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Pyggme

Klart man måste följa dina äventyr i Belgrad =)

Vitt te smakar inte mycket om man inte låter det dra länge. Själv klarar jag inte av att låta svart te dra så länge som det ska, tycker bara det blir bittert och beskt då, men det vita teet kan dra i fem minuter och får då en väldigt god smak. Vitt te är dessutom väldigt nyttigt, är där långt uppe med grönt te när det gäller antioxidanter men grönt te klarar jag inte alls av. Kanske inte tycker det smakar bajs men inte långt ifrån... ;)

Postat av: Maja

heh, jag vet inte om det är så mycket till äventyr i mitt liv just nu men kul att du läser i alla fall.

Jag lät det nog inte dra så länge så jag ska testa det igen vid nåt tillfälle. Jag föredrar dock te med mjölk i och lägger man i det i grönt försvinner väl allt det nyttiga, har jag för mig. Det kanske är samma med vitt?

2008-03-10 @ 19:23:59
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0